Pátek, 30 září, 2022
- Reklama -časopis
DomůPodnikáníJohnson & Johnson rozdelí svoje podnikanie na dve časti

Johnson & Johnson rozdelí svoje podnikanie na dve časti

Americká spoločnosť Johnson & Johnson [J&J] rozdelí svoje podnikanie. A síce na farmaceutickú a spotrebiteľskú časť. Dôvod je podľa firmy v rozdielnosti oboch trhov aj zákazníkov, ktorých na nich firma oslovuje.

Rozhodnutie spoločností J&J prichádza v čase, keď sa jej konkurenti [Pfizer a Merck, pozn. red.] rozhodli tiež oddeliť svoje spotrebiteľské podniky od svojich farmaceutických častí. Cieľ J&J je posilniť svoju pozíciu na rýchlo rastúcom farmaceutickom trhu. Firma J&J pritom dlho vyzdvihovala svoj diverzifikovaný obchodný model ako silnú stránku. V rôznych chvíľach oslabenia v jednej divízii kompenzovala silným výkonom v inej divízii. Avšak časy sa menia. Obdobné rozdelenie tento týždeň oznámili aj firmy General Electric a Toshiba, ktoré sú aktívne najmä na trhu so zdravotníckymi pomôckami a špeciálnymi lekárskymi prístrojmi.

Názov Johnson & Johnson ponesie farmaceutická časť
Spoločnosť J&J plánuje oddeliť spotrebiteľskú divíziu od zvyšku podnikania najneskôr do 24 mesiacov. Táto časť podnikania zahŕňa napríklad známe náplasti Band-Aid, prípravok Tylenol alebo detský púder Johnson’s Baby.

Firma sa odhodlala k tomuto kroku preto, že jej podnikanie, zákazníci a trhy sa v posledných rokoch veľmi rozchádzajú. Vysvetlenie uviedol pre denník The Wall Street Journal [WSJ] generálny riaditeľ firmy Alex Gorsky: „Najlepšou cestou k zaisteniu dlhodobého udržateľného rastu a lepšieho uspokojenia požiadaviek pacientov a spotrebiteľov je, aby naše spotrebiteľské podnikanie fungovalo ako samostatná zdravotnícka firma.“

Žaloby, ktoré obviňujú firmu, že jej púder Johnson’s Baby spôsobuje rakovinu, v tom nehrajú rolu, upozornil. Tu spresnime, že J&J čelí niekoľkým žalobám. Dôvod je obvinenie, že jej detský púder spôsobuje rakovinu. Firma ale tvrdí, že je bezpečný. Aby rýchlo vyriešila žaloby kvôli púdru, vytvorila dcérsku spoločnosť, na ktorú vyhlásila konkurz.

Nijako bližšie potom už nespresnil, akú formu bude mať rozdelenie, ako sa bude nová firma volať, ani to, kto ju povedie. To sa podľa neho ešte len rozhodne. Potvrdil ale, že akcie samostatnej spotrebiteľskej divízie ponúkne firma na burze.

Zmenšená farmaceutická spoločnosť J&J si ponechá svoj názov. Zostane tak naďalej najväčšou svetovou spoločnosťou, ktorá vyrába zdravotnícke produkty s ročnými tržbami takmer 80 miliárd USD [cca 1,8 bil. Sk], uviedol finančný riaditeľ Joseph Wolk. Spotrebiteľská odnož bude patriť k najväčším v odbore po firmách, ako sú Procter & Gamble, Nestlé a L’Oréal.

J&J funguje na trhu 135 rokov
Plán na rozdelenie podľa odborníkov ukazuje, ako veľmi sa zdravotníctvo zmenilo od dôb začiatku odvetvia. Teraz tak začína najväčšia zmena v smerovaní spoločnosti J&J v jej 135-ročnej histórii. Jednorazové plienky, prášky na zažívanie a lieky proti kašľu boli v počiatkoch fungovania firmy jej hnacou silou. Neskôr jej pomohli prekonať vzostupy a pády v oblasti rizikovejších, ale výnosnejších farmaceutických výrobkov a zdravotníckych pomôcok. Dnes spotrebiteľská divízia vlastnej svetoznámej značky. Napríklad všetkým známe produkty pre starostlivosť o pleť Neutrogena alebo prášky na alergiu Zyrtec.

Farmaceutická divízia J&J potom úspešne predáva prípravky na liečbu viacerých ochorení. Napríklad rakoviny prostaty alebo pľúcnej arteriálnej hypertenzie. Vyvinula tiež jednu z vakcín proti Covid-19, ktorú predáva pod názvom Janssen. Tržby divízie by sa tento rok mali pohybovať okolo 77 miliárd USD.

zeny

Mohlo by Vás zajímat

PR článek